Vygotsky e discípulos

BATISHCHEV, G. S. “The category of activity: inexhaustible possibilities and the limits of applicability”, In: LEKTORSKY, V. A. Activity: theories, methodology & problems. Moscou: Paul Deutsch Press, 1990.

BRUSHLINSKY, A.V. The importance of man’s interaction with the world. In: LEKTORSKY, V. A. Activity: theories, methodology & problems. Moscou: Paul Deutsch Press, 1990, p 123-126.

COLE, M.; WERTSCH, J. Beyond the individual-social antinomy in discussions of Piaget and Vygotsky. Human Development, 39, 1996.p. 250-256

DANIELS, H. (org.) Vygotsky em Foco: Pressupostos e Desdobramentos. Campinas, SP: Papirus, 1994.

DANIELS, H. Uma Introdução a Vygotsky. São Paulo: Edições Loyola, 2002.

DANIELS, H. Abordagens atuais da teoria sociocultural e da teoria da atividade. In: Vygotsky e a Pedagogia, São Paulo: Edições Loyola, 2003, p. 93-125.

DANIELS, H. Vygotsky e a Pesquisa. São Paulo: Loyola, 2011.

DANIELS, H.; COLE, M.; WERTSCH, J.V. (orgs). The Cambridge Companion to Vygotsky. Cambridge: Cambridge University Press, 2007.

DAVIDOV, V. V. “On the place of the category of activity in modern theoretical psychology”, In: LEKTORSKY, V. A. Activity: theories, methodology & problems. Moscou: Paul Deutsch Press, 1990, p. 75-81.

DAVIDOV, V. V. “Problems of activity as a Mode of Human Existence and Principle of Monism”, iIn: LEKTORSKY, V. A. Activity: theories, methodology & problems. Moscou: Paul Deutsch Press, 1990, 127-132.

DAVIDOV, V. V. Yes, we need a monistic theory on human existence”, In: LEKTORSKY, V. A. Activity: theories, methodology & problems. Moscou: Paul Deutsch Press, 1990, p. 149-156.

DAVYDOV, V. V. & RADZIKHOVSKII, L. A. Vygotsky’s theory and the activity and the activity-oriented approach in psychology. In.: J. V. WERTSCH (Org.) Culture, communication and cognition: Vygotskian perspective. Cambridge: Cambridge University Press, 1985, p. 35-65.

DAVYDOV, V.V. ; ZINCHENKO, V.P. A contribuição de Vygotsky para o desenvolvimento da psicologia. In: DANIELS, H. (org.) Vygotsky em Foco: Pressupostos e Desdobramentos. Campinas, SP: Papirus, 1994.

ENGESTRÖM, Y. Learning by expanding: An activity-theoretical approach to developmental research. Helsinki, Finland: Orienta-Konsultit Oy. Cap 2., 1987.

ENGESTRÖM, Y. The Future of Activity Theory: A rough Draft. In: SANNINO, Annalisa; DANIELS, Harry & GUTIÉRREZ, Kris. Learning and Expanding with Activity Theory. Cambridge: Cambridge University Press, 2009.

ENGESTRÖM, Y. Development as Breaking Away and Opening Up. University of Helsinki, Center for Activity Theory and Developmental Work Research, 2007.

HOLZMAN, L. Vygotsky at work and play. New York: Routledge, 2009.

KOZULIN, A. O conceito de atividade na psicologia soviética: Vygotsky, seus discípulos, seus críticos. In: DANIELS, H. (org.) Uma introdução a Vygotsky. Trad. Marcos Bagno. São Paulo: Loyola, 1986/2002.

LEONTIEV, A. N. Activity and Consciousness. Englewood Cliffs, Prentice-Hall,1977.

LEKTORSKY, V. A. The Dialectic of Subject and Object and some Problems of the Methodology of Science. 1984.

LEONTIEV, A. N. Actividad y conciencia. In: —. Actividad, conciencia y personalidad. Buenos Aires: Ediciones Ciencias Del Hombre, 1978.

LEONTIEV, A. N. O desenvolvimento do psiquismo. 1. ed. São Paulo: Moraes, 1970.

LIBERALI, F. C. . Cadeia Criativa: uma possibilidade para a formação crítica na perspectiva da teoria da atividade sócio-histórico-cultural. In: M. C. C. Magalhães; S. S.s Fidalgo. (Org.). Questões de Método e de Linguagem na Formação Docente. Campinas: Mercado de Letras, 2011, v. , p. 41-64.

MAGALHAES, M. C. C. . O método para Vygotsky: A zona proximal de desenvolvimento como zona de colaboração e criticidade criativas. In: Schettini, E. H; DAMIANOVIC, M. C.; HAWI, M.M.; SZUNDY, P. T. C.. (Org.). Vygotsky: Uma revisita no início do século XXI. 1 ed. São Paulo: Andross, 2009, v. 270, p. 53-78.

MORAN, S.; JONH-STEINER, V. Creativity in the making: Vygotsky’s contemporary contribution to the dialectic of development and creativity, In: SAWYER, R. K.; JOHN-STEINER, V.; MORAN, S.; STERNBERG, R. J.; FELDMAN, D. H.; NAKAMURA, J.; CSIKSZENTMIHALYI, M. Creativity and development. Nova York, Oxford University Press, 2003, pp. 61-89.

NEWMAN, F. HOLZMAN, L. Lev Vygotsky: Cientista revolucionário. (tradução: Marcos Bagno). São Paulo: Loyola, 2002.

NÚÑEZ, I. B. Vygotsky, Leontiev e Galperin: formação de conceitos e princípios didáticos. Brasília: Liber Livro, 2009.

REY, F.. Historical relevance of Vygotsky’s work: Its significance for a new aproach to the problem of subjectivity in psychology. Outlines. Critical Practice Studies, 11, feb. 2010.

SCHETTINI, R. H. A contribuição de Vygotsky para a teoria sócio-histórico-cultural. In: SCHETTINI, DAMIANOVIC, HAWI, SZUNDY (orgs) Vygotsky: uma revista do século XXI. São Paulo: Andross, 2009.

TOASSA, G. Emoções e Vivências em Vigotiski. Campinas, SP: Papirus, 2011.

TULESKI, S. C. Vygotsky: A construção de uma Psicologia Marxista. Maringá: Eduem, 2008.

VYGOTSKY, L. S. El problema de la conciencia. In: L. S. Vygotski: Obras Escogídas, Tomo I, p. 119-132. Eds. A. Alvarez & P. del Río. Madrid: Centro de Publicaciones del MEC, 1991.

VYGOTSKY, L. S. Pensamento e Linguagem. São Paulo: Martins Fontes, 1991

VYGOTSKY, L.S. A Formação Social da Mente. São Paulo: Martins Fontes, 1991.

VYGOTSKY, L.S. Teoria e Método em Psicologia. São Paulo: Martins Fontes, 1996.

VYGOTSKY, L. S. The History of the Development of Higher Mental Functions. New York: Plenum Press, 1997. (The Collected Works of L.S. Vygotsky: Vol.4)

VYGOTSKY, L. S. A Construção do Pensamento e da Linguagem. São Paulo: Martins Fontes, 2001.

VYGOTSKY, L. S. Imaginação e criação na infância: ensaio psicológico: livro para professores; apresentação e comentários Ana Luiza Smolka. São Paulo: Ática, 2009.

15402 visitas ao todo. 5 visita(s) hoje.